jueves, 17 de septiembre de 2020

lunes, 15 de junio de 2020

Interdisciplinary project (English- Science) To hand in on June 19th

Este trabajo es para aquellos alumnos que no tienen que hacer exámenes extraordinarios.  El objetivo es mantenerles activos durante esta semana en la asignatura de inglés. Consta de cinco etapas sencillas o "stages". Deberán leer las indicaciones del documento. Solo hay que leerlo bien y contestar a las preguntas que se les formula en cada una de las partes.  Al final deberán presentar un documento de unas cuatro páginas (incluidas las fotos) en el que se haga una presentación de una de las figuras indicadas en el documento que envío, o bien de otra elegida por ellos. Prefiero que no lo hagan en power point sino como un documento de Word, y que contesten de manera sencilla a las preguntas sin complicarse demasiado pero el resultado debe basarse en una investigación hecha por ellos y deben ser ellos los que se expresen basándose en esa pequeña investigación.

Click here (and follow the steps)

martes, 9 de junio de 2020

Para el jueves 11 de junio: Lecturas con preguntas

Pincha

For Friday 12th June: Watch videos

Watch video 1

Video 2

Video 3

video 4


For Friday 12th June: videos to check units

These videos will help you to check for the exam, for those who have to retake. And for those who have passed the exams, they will be useful

Watch video 1

Watch video 2

Watch video 3

Watch video 4

Watch video 5


For June 11th: videos

With these videos those students who have to retake exams, will review units in a differtent way, and those who have passed the exams, will also check and learn. You don´t have to do any activities, just watch

watch video 1

Watch video 2

video 3

video 4

video 5


video 1

Watch video 1

For June 11th: videos to review units

With these videos those students who have to retake exams, will review units in a differtent way, and those who have passed the exams, will also check and learn. You don´t have to do any activities, just watch

Watch video 1

Watch video 2

Watch video 3

Watch video 4

Watch video 5


viernes, 5 de junio de 2020

For June 12th: More videos. Click on them

Watch video 1

Watch video 2

Watch video 3

Watch video 4

Watch video 5

For June 10th: Watch videos



Watching these videos you will learn and check your book lessons in a different way. You don´t have to do any activities. Just click and watch


Watch the video

Watch video 2

Watch video 3

Watch video 4

Watch video 5






viernes, 29 de mayo de 2020

Para el lunes 8 de junio


Este es el trabajo de valores que tienen que hacer los que tienen alguna evaluación suspensa o los que quieran subir nota

Haz click y realiza la actividad

Para el lunes 8 de junio

Este es el trabajo de valores que tienen que hacer los que tienen alguna evaluación suspensa o los que quieran subir nota

Pincha y realiza la actividad

Para la semana del 1 al 4 de Junio

Esta tarea es especialmente para aquellos que tienen que hacer el examen final de inglés porque es repaso y os ayudará a estudiar. Los demás alumnos podéis hacerlo también y puede ayudaros a subir nota, como os dije. Son ejercicios de gramática y vocabulario que os vendrá bien para todas las partes del examen, incluidas las destrezas.Me los podéis ir entregando a lo largo de la semana que viene antes del 4, fecha del examen. Pero hay que mirar más cosas del libro

Click on

Click

Click

Cick

Click

lunes, 25 de mayo de 2020

Para PMAR: Para el 29 de mayo: Listening and activity



Listen and do the activity


At Home

repairingplayinghomestaying
sleepingvacuumingraining


It's Sunday and the Johnson family is at  (1). The weather isn't very good. The sky is black and it is  (2).
Mr Johnson is  (3) the car in the garage. Mrs Johnson is  ( 4) the carpet. Two of their children, Sally and Harry, are  (5) cards. The baby, Helen, is  (6) in her room.
The Johnson family is  (7) at home today because the weather is terrible.

Para PMAR: Para el 27 de mayo: Exercises about the reading






















Para PMAR: Para el 27 de mayo: Reading


























Para el 29 de mayo: listening and two exercises

Listen and do the exercises

1. How many people are playing this game?

Para el 27 de mayo: Exercises about the reading






















Para el 27 de mayo: Read


For May 27th: video and activities about it. Grammar worksheet unit 4

Click and watch. You are going to get very very hungry. Ñam ñam


para el 28 de mayo: Actividades prácticas de repaso. Os doy más tiempo para que lo hagáis bien. Estas actividades las corregiremos el viernes en clase a las 9. Os voy a poner ahí una clase para corregir y para dudas de cara a los exámenes de la semana que viene

Pincha

 En el caso del complemento predicativo, pon un ejemplo referido al sujeto y otro al CD

For May 27th: Exercises 4 and 5 p. 93 student´s book. Exercise 4 p. 75 workbook. Writing p. 93 student´s book (you will have a mark for this writing. Take news articles on page 89 of the student´s book as a model)

For May 27th: Grammar presentation: present continuous and present perfect passive. Incluye dos ejercicios que hay que hacer

Click, read and do the exercises

For May 27th: Exercises 1, "rule" , 2 and 3 p. 105 student´s book (see first grammar presentation) (I´ll send you the correction next Thusday) P. 83 workbook (all exercises)

viernes, 22 de mayo de 2020

Para el 25 de mayo: audio with exercise

Listen and complete the exercise


Last year Mr and Mrs Bentley took a trip to Singapore. They went to  (1) some friends and to do some shopping.
The flight to Singapore was very  (2). They arrived at 11 in the morning and their friends  (3) them at the airport. They were very happy to see  (4) other. After the Bentleys got their  (5), their friends took them back to their place. They talked and  (6) all afternoon and had a  (7) dinner together that evening.
The next few days the Bentleys went  (8) and shopping as well as spending time with their friends. Soon they had to fly home.
They were sad to leave their friends. However, they had a  (9) time in Singapore.

Para el 25 de mayo: Lectura con ejercicios. Haced todo menos la parte de "discussion"

Read and do the exercises

Para PMAR: Para el 25 de mayo: Lectura con ejercicios. Haced todo excepto la parte de "discussion"

Read and do the activities

Para PMAR: Para el 25 de mayo: audios con ejercicios

Listen and complete
Hue Le  (1) a student. She is 22  (2) old. Hue  (3) English every day and her  (4) is Bill Johnson. He is a  (5) teacher.
Hue's classroom is  (6). It is on the second floor. She  (7) at the front of the room. She likes learning English.

Listen and complete

Next weekend I'm going to have a  (1) time. On Saturday morning, I'm going to  (2) some new jeans and a  (3) of shoes.
In the afternoon, I'm going to  (4) a friend in Punchbowl. At 8 o'clock, I'm going to  (5) to a French restaurant with five  (6).
On Sunday, I'm going to  (7) an interesting day. I'm going to  (8) to the museum with a friend. After that, I'm going to  (9) out at an Indian restaurant. I'm going to  (10) to bed late.



For May 25th: Exercises 1 and 2 p. 104 student´s book (on your notebooks) Exercises1, 2 and 3 p. 105 (Vocabulary) P. 85 workbook (all exercises)

Work as: trabajar como: he works as a waiter: Trabaja de camarero (como camarero)

Job: trabajo, puesto de trabajo (sustantivo). No se puede usar como verbo
Work: trabajar (verbo) No se puede usar como sustantivo

Para el 25 de mayo: Texto con preguntas

Pincha

Para el 25 de mayo: ortografía. Si no estás seguro, consulta el diccionario


Coloca LL ó Y:


engu_ir
fo_aje
pla_a
rabadi_a
re_eno
tra_ecto
tri_adora
patru_a
convo_
cón_uge
pasi_o
le_es
pe_ejo
patru_a
penalt_
pepini_o
pone_
rastri_o
su_o
ta_a
pasti_a
ra_o
senci_ez
va_amos
vari_a
meda_a
pla_a
fa_ecer
ganchi_o
pa_aso
ma_úscula
pe_izcar
rosqui_a
ma_or
ma_o
va_e
vasa_o


Para el 25 de mayo: Cinco oraciones subordinadas adjetivas sustantivadas

  • Regalaron agendas y lapiceros a los que llegaron primero. (complemento indirecto)
  • Los que no han llegado en hora hoy serán atendidos mañana después de las 14 (sujeto)
  • Eso es lo que resultó curioso del caso. (predicativo subjetivo obligatorio o atributo)
  • Lo que quieres está fuera de mi alcance. (sujeto)
  • Mis padres nunca están orgullosos de lo que yo consigo. (término de complemento de régimen)


  • Analízalas, aunque yo ya te digo de qué tipo son

    jueves, 21 de mayo de 2020

    Vovabulary presentation: reporting verbs (verbos de estilo indirecto)

    Reporting verbs. Todos estos verbos sirven para informar sobre lo que otros dicen o han dicho:

    Explain: Explicar
    Encourage: Animar
    Demand: Exigir
    Persuade: Convencer
    Invite: Invitar
    Recommend: recomendar
    Claim: Reclamar, afirmar
    Refuse: Negarse
    Agree: Acceder o estar de acuerdo

    For May 25th: Exercises 1, 2 and 3 p. 75 workbook. Exercises 1 and 2 p. 92 student´s book. Do exercise 1 on your notebooks and look up any necessary words in the dictionary. Exercises 1, 2 and 2 p. 93

    For May 25th: review vocabulary unit 3 (vocabulary worksheet) Exercises 1, 2, 3 and 4 (listening) p. 32 and 33 workbook (track E.01 and E.02 Part 1)

    Click and do the exercises


    audios workbook. Para los ejercicios de hoy es la pista 8.01

    Click and download

    For May 29th: Exercises 1 and 2 p. 105 student´s book. Exercises 3 and 4 p. 85 workbook. Exercises 1, 2 and 3 p. 86 workbook

    Apuntes fabulistas neoclasicismo: no llega a dos páginas

    Pincha

    For May 22nd: continuación de corrección


    For May 22nd: correction . La que os envié ayer no era la corrección correcta


    martes, 19 de mayo de 2020

    Para PMAR: para el 22 de mayo: Lectura con ejercicios

    Click, read and do the exercises

    Para PMAR: Para el 22 de mayo: Dos audios con ejercicios

    Listen


    Escucha el audio y completa el ejercicio.
    1. Where does Paul live?

    2. What does Paul do for a living?

    3. What does he like about his job?

    4. What time does Paul start work?

    5. Where does he usually have lunch?

    6. What does he often do on Sunday?


    Listen



     Escucha el audio y completa el ejercicio.1. What did the man buy from the shop?

    2. Who did he buy it for?

    3. What is wrong with the object?

    4. What’s the model number?

    5. How much did the man pay for the object?

    Para el viernes 22 de mayo: Otro audio con ejercicios

    Listen

      Escucha el audio y completa el ejercicio.1. What did the man buy from the shop?

    2. Who did he buy it for?

    3. What is wrong with the object?

    4. What’s the model number?

    5. How much did the man pay for the object?

    Para el viernes 22: Lectura con ejercicios y audio con ejercicios

    Pincha, lee y haz los ejercicios


    Listen


     Escucha el audio y completa el ejercicio.
    1. Where does Paul live?

    2. What does Paul do for a living?

    3. What does he like about his job?

    4. What time does Paul start work?

    5. Where does he usually have lunch?

    6. What does he often do on Sunday?


    Para el viernes 22 de mayo: Dos fragmentos de comprensión lectora con preguntas


    Pincha

    Para el 21 de mayo: Corrección oraciones subordinadas sustantivas

    Haz click y corrige

    For May 21st: Exercises 3, 4 and 5 p. 71 workbook ( I sent you all the audios) video unit 2 "Every day English" (just watch it, to check common everyday structures)

    A partir de ahora ya no voy a continuar con la programación del libro, es decir, no sigo dando temario, solo vamos a repasar con todo tipo de actividades, las unidades, para que los que tenéis que hacer el examen final vayáis repasando



    Click and watch



    For May 20th: Correction video unit 2


    Os mando las soluciones a la hoja de ejercicios sobre el vídeo del tema dos. Corregidlo y mandadlo
    Click and correct

    For May 21st: Exercise 4 p. 72 workbook and p. 73 (all the exercises) Translate "key words in context" p. 74 workbook

    For May 20th: correction grammar worksheet unit 3

    Os mando las soluciones de la hoja de repaso de gramática del tema 3. Corregidlo

    Click and correct

    For May 21st: Exercises 1, 3 and 4 p. 103 student´s book (I send you the audio). P. 82 workbook (all the exercises) P. 84 workbook: Translate expressions on wordlist (jobs and time expressions with in)

    Click and listen

    For May 20th: correction grammar worksheet review unit 3

    Click and correct

    Os mando las soluciones a la hoja de repaso de los comparativos, corregidlo para mañana y mandádmelo

    jueves, 14 de mayo de 2020

    Corrección oraciones sustantivas de complemento del nombre o adyacente

    El artículo hace alusión a que los plazos no son suficientes.
     D        N           NV            N               Nx    D         N        N     NV          N______
                                                                                ______  CCN             Atrib._____
                                                                              SUJ                         PN__________
                                                          E                   Sub. Sust. T________________
                                                                                         CN___________________
                                                                                     CD_____________________
            SUJ                                                       PV
    Su disconformidad con viajar en esas condiciones era evidente.
    D                   N                                NV                 D              N                NV          N
                                                                          E                 T_________
                                                                                        CCM_________
                                                  E                       Sub. Sust. T_________                _______
                                                                        CN______   ___________                   Atrib.
                                          SUJ                                                                                PN
    Aquí tienes la prueba de que no llevas razón. (S.O. Tú, tanto en o. principal
       N         NV       D         N                Nx      N     NV         N___      como en la subordinada)
                                                                       CCN                 CD__
                                                                                  PV________
                                                        E            Sub. Sust. T_______
                                                                         CN_____________
      CCL                                                     CD________________
                                          PV
    (O. Impersonal)Avisaron del peligro de que se inundase el edificio.
                                            NV               D        N                 Nx   MP      NV             D        N___
                                                                                                               PV                    SUJ Pac.
                                                                                        E            Sub. Sust. T_____________
                                                                                                                     CN______________
                                                              E                                                    T________________
                                                                                       PV

    Para PMAR: Para el 18 de mayo: Os mando dos hojas con ejercicios de gramática y vocabulario

    Click and do

    For May 18th: Os mando dos hojas con ejercicios de gramática y vocabulario y un audio con ejercicios

    Click

    Click

    Listen and do the following exercise (click first)





    For May 18th: Exercises 1, 2 and 3 p. 91 student´s book. Worksheet unit 3 (hoja con ejercicios de repaso de la unidad 3)

    Listen

    For May 18th: continuación corrección


    For May 18th: correction grammar exercises p. 90




    For May 18th: continuación corrección


    For may 18th: continuación de la corrección


    For May 18th: Correction p. 97 and 98 student´s book


    Para el jueves 21 de mayo: lectura de frases de Ghandi con una actividad


    Pincha , lee y realiza la actividad

    For May 22nd: Exercises 1, 2, 3 and 4 p.82 workbook. Grammar worksheet unit 2 (hoja con ejercicios de repaso del tema 2) I´ll send you the correction next week

    Click and do the exercises

    Grammar presentation: Comparatives and superlatives

    Os mando un enlace donde os doy un repaso de los comparativos y superlativos
    Click and read

    For May 21st: Exercises 1 and 2 (grammar) p. 102 student´s book. Read first the grammar presentation I give you in another entry( I´ll send you the correction next week) Exercise 1 (vocabulary) p. 102 student´s book. Exercises 1, 2 and 3 p. 103 (I send you the audio. It is track 3.04)

    Click and listen

    For May 20th: Reading p. 101 student´s book. Exercises 1 , 2 and T/F exercise track 3.02 (you don´t need to listen to it, just read the text)

    For May 18th: Exercises 1 and 2 p. 80 workbook (track 4.28 of the audio I sent you) Exercises 7 and 8 p. 81 workbook (do the writing on your notebook)

    martes, 12 de mayo de 2020

    Para el 14 de mayo: Cinco oraciones subordinadas adjetivas. Más ortografía sobre signos de puntuación. Texto con preguntas


    Analiza


    El caballo que ganó la carrera era de raza árabe
    Me gustan las galletas que tienen chips de chocolate
    Visitamos a la vecina que tuvo el accidente de moto ayer
    La convocatoria empieza por aquellos cuyo nombre empiece por G
    La chica que vimos ayer llevaba su mismo vestido

    Haz click

    Pincha



    For Thursday 14th: Correction grammar worksheet unit 2 (id hacia abajo en el documento) Exercises 1, 2 and 3 p. 72 workbook.

    Click and go down the document

    Para el 14 de mayo: P. 81 workbook (including writing)